Талант-менеджмент як інноваційна стратегія корпоративного навчання і розвитку персоналу освітньої організації

Автор(и)

  • М. Братко доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри освітології та психолого-педагогічних наук, Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, бульвар І. Шамо, 18/2, 02094 м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-7162-2841

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.411

Анотація

У статті презентовано результати дослідження можливостей впровадження
в освітню сферу інноваційної стратегії корпоративного навчання і розвитку персоналу — талант-менеджменту (talent-management). Короткий теоретичний огляд наукових джерел з досліджуваної проблеми уможливив висновок, що талант-менеджмент — це стратегія роботи
з кадрами, яка зосереджена на залученні, розвитку та утриманні найкращих працівників. Вона
має особливе значення для освітніх організацій, адже кваліфікація та досвід педагогів є важливим
чинником якості освіти, яку отримують здобувачі освіти. На основі контент-аналізу наукових
праць зроблено висновок, що реалізація концепту талант-менеджменту в освітній організації
полягає у визначенні ключових компетенцій організації, створенні сприятливих умов для праці,
передбаченні інвестицій у розвиток персоналу, розробку системи мотивації персоналу. На думку
автора статті, реалізація талант-менеджменту сприятиме пошуку ефективних відповідей на
завдання-виклики, які стоять перед освітою: подолання дефіциту навичок, покращення результатів освіти, врахування технологічного прогресу, сприяння різноманітності та інклюзії, орієнтування в нормативних змінах, виховання лідерства та планування наступництва, створення стійкого та гнучкого людського капіталу. Також зроблена спроба підтвердити теоретичні
міркування автора результатами анкетування педагогічних і науково-педагогічних працівників
Київського столичного університету імені Бориса Грінченка та відповідями фокус-групи освітніх менеджерів різного рівня, які здійснювали підвищення кваліфікації на базі кафедри професійної
і вищої освіти Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти». Проведене дослідження актуалізувало необхідність дослідження інноваційних шляхів
розвитку талантів у сфері освіти з урахуванням сутнісних особливостей освітньої сфери, соціальних очікувань від результатів її діяльності, вимоги до професіоналізму та компетентності сучасного педагога.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Братко М. (2017). Управління професійною підготовкою фахівців в освітньому середовищі університетського коледжу: теорія і практика. / монографія. Камянець-Подільський: «Аксіома». 424 с.

Братко М., Сергєєва Л. (2022). Управління талантами (talant menegement) як актуальна стратегія навчання і розвитку педагогічного персоналу освітньої організації / Професійний розвиток

в умовах цифровізації суспільства: сучасні тренди: матеріали ІІІ науково‐практичної конференції /

наук. ред. О. М. Спірін, О. А. Острянська. Київ — Житомир : НАПН України ДЗВО «Університет

менеджменту освіти», ЖДУ ім. І. Франка 2022. 304 с.

Cappelli, P., & Keller, J. R. (2014). Talent management: Conceptual approaches and practical challenges.

Annu. Rev. Organ. Psychol. Organ. Behav., 2014. №1(1), p. 305–331.

Chinsky R.M. (2020). Evergreen Talent: A Guide to Hiring and Cultivating a Sustainable Workforce. Red

Wheel / Weiser, 208 р.

Collings D.G., Scullion H., Caligiuri P.M. (2020). Global Talent Management. Routledge. 250 p.

Davies, B., Davies, B. (2011). Talent Management in Education (1st ed.). SAGE Publications. 200 p.

Retrieved from https://www.perlego.com/book/861687/talent-management-in-education-pdf (Original

work published 2011)

Garavan, T. N., Morley, M. J., Cross, C., Carbery, R., & Darcy, C. (2021). Tensions in talent: A micro

practice perspective on the implementation of high potential talent development programs in multinational

corporations. Human Resource Management, № 60 (2), p. 273–293.

Michaels E., Handfield-Jones H., & Axelrod, B. (2001). The war for talent. Harvard Business Press, 240 p.

Morley, M. J., Scullion, H., Collings, D. G., & Schuler, R. S. (2015). Talent management: A capital

question. European Journal of International Management, №9(1), p. 1–8.

Senge P. (1994). The Fifth Discipline. The Art and Practice of the Learning Organization. New York:

Doubleday, 413 p

REFERENCES

Bratko M. (2017). Upravlinnia profesiinoiu pidhotovkoiu fakhivtsiv v osvitnomu seredovyshchi

universytetskoho koledzhu : teoriia i praktyka [Management of professional training in the educational

environment of auniversity college: theory and practice]: monohrafiia. Kamianets-Podilskyi: «Aksioma».

s. [in Ukrainian]

Bratko M., Sergeyeva L. (2022). Upravlinnia talantamy (talеnt-menegement) yak aktualna stratehiia

navchannia i rozvytku pedahohichnoho personalu osvitnoi orhanizatsii [Talent Management as an Actual

Strategy of Training and Development of Teaching Staff of an Educational Organization] / Profesiinyi

rozvytok v umovakh tsyfrovizatsii suspilstva: suchasni trendy: materialy III naukovo‐praktychnoi

konferentsii / nauk. red. O. M. Spirin, O. A. Ostrianska. Kyiv — Zhytomyr : NAPN Ukrainy DZVO

«Universytet menedzhmentu osvity», ZhDU im. I. Franka. 304 s. [in Ukrainian]

Cappelli, P., & Keller, J. R. (2014). Talent management: Conceptual approaches and practical challenges.

Annu. Rev. Organ. Psychol. Organ. Behav. №1 (1), p. 305–331. [in English]

Chinsky R.M. (2020). Evergreen Talent: A Guide to Hiring and Cultivating a Sustainable Workforce. Red

Wheel/Weiser, 208 р. [in English]

Collings D.G., Scullion H., Caligiuri P.M. (2020). Global Talent Management. Routledge. 250 p. [in English]

Davies, B., Davies, B. (2011). Talent Management in Education (1st ed.). SAGE Publications. 200 p.

Retrieved from https://www.perlego.com/book/861687/talent-management-in-education-pdf (Original

work published 2011) [in English]

Garavan, T. N., Morley, M. J., Cross, C., Carbery, R., & Darcy, C. (2021).Tensions in talent: A micro

practice perspective on the implementation of high potential talent development programs in multinational

corporations. Human Resource Management, № 60(2), p. 273–293. [in English]

Michaels E., Handfield-Jones H., & Axelrod, B. (2001) The war for talent. Harvard Business Press. 240 p.

[in English]

Morley, M. J., Scullion, H., Collings, D. G., & Schuler, R. S. (2015). Talent management: A capital

question. European Journal of International Management, №9(1), p. 1–8. [in English]

Senge P. (1994).The Fifth Discipline. The Art and Practice of the Learning Organization. New York:

Doubleday. 413 p. [in English]

Downloads


Переглядів анотації: 129

Опубліковано

2024-04-24

Як цитувати

Братко, М. (2024). Талант-менеджмент як інноваційна стратегія корпоративного навчання і розвитку персоналу освітньої організації. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (41(1), 6–12. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.411

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІКИ