ІНТЕГРАТИВНИЙ ФЕНОМЕН ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

Authors

  • Лариса Володимирівна Чумак Комунальний вищий навчальний заклад «Херсонська академія неперервної освіти», викладач кафедри теорії і методики виховної роботи

Keywords:

професійна майстерність учителя, здібності, професіоналізм, майстерність, розвиток, інтегративний феномен

Abstract

У статті розглядається інтегративний феномен професійної майстерності вчителя, яка орієнтується на потреби українського суспільства й забезпечується не тільки наявністю знань, умінь і навичок у поєднанні із соціально важливими й професійно значущими якостями особистості
фахівця, але і його здатністю ефективно застосовувати їх у педагогічній діяльності. Автором визначено певні складові вказаної освітньої конструкти, що відкриває можливості підвищення рівня її сформованості й сприятиме подальшому розвитку рефлексивного погляду фахівця на особисту професійну діяльність, себе й оточуючий світ, розвитку нестандартного мислення та відповідних особистісних якостей, котрі детерміновані динамічними процесами сучасного соціуму і мають важливе значення для повноцінної життєдіяльності сучасного педагога.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Лариса Володимирівна Чумак, Комунальний вищий навчальний заклад «Херсонська академія неперервної освіти», викладач кафедри теорії і методики виховної роботи

кандидат педагогічних наук

References

Акмеология : Учебное пособие / А. Деркач, В. Зазыкин. — Спб. : Питер, 2003. — 256 с.

Вострова М.А. Акмеологический подход педагога к управлению качеством дополнительного образования детей : Автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Российская академ. образов. Ин-т образ. взрослых. — Санкт-Петербург, 2003. — 20 с.

Гоноболин Ф.Н. Книга об учителе / Ф.Н. Гоноболин. — М. : «Просвещение», 1965. — 260 с.

Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ ст.»). — Київ : Радуга. — 1994. — 61 с.

Державна програма «Вчитель» // Директор школи. — 2002. — № 21—24. — С. 3—23.

Зазуліна Л.В. Концептуальні засади вдосконалення професіоналізму педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти / Л.В. Зазуліна // Психолого-педагогічні засади діяльності фахівця: історія, теорія, практика : матеріали міжнародної науково-практичної веб-конференції (15—16 травня 2013 року, м. Херсон) / За ред. В.В. Кузьменка, І.Я. Жорової, І.В. Воскової, В.С. Мусієнко. — Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2013. — С. 77—81.

Закон України «Про вищу освіту» // Освіта України, 2002. — № 17. — С. 2—8.

Закон України «Про загальну середню освіту» // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України, 1999. — № 15.– С. 6—31.

Закон України «Про освіту». — К. : Концепції педагогічної освіти, 1996. — С. 20—88.

Каверин Ю.А. Профессионально важные качества и умения учителя. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://pedsovet.org/component/option,com_mtree/ task,viewlink/link_id,3681/Itemid,5461187/

Касьян А.А. Методологическое знание в содержании образования / А.А. Касьян // Педагогика. — 1993. — № 1. — С. 3—11.

Колушова Л.В. Акмеологические факторы продуктивности и профессионализма воспитателя детского сада : Автореф. дис. … канд. психолог. Наук : 19.00.13 / Шуйский гос. пед. ун-т. — Шуя, 2001. — 20 с.

Максимова В.Н. Акмеология: новое качество образования // Завуч. 2004. — № 3. — С. 3—23.

Платонов К.К. О системе психологии / К.К. Платонов. — М. : Мысль, 1972. — 216—с.

Соловьев И.О. Развитие профессионала в акмеологической среде : Автореф. дис. ... докт. психол. наук : 19.00.13 / ФГОУ «Российская академ. Нар. хоз-ва и гос. службы» при Президенте Российской Федерации. — Москва, 2011. — 60 с.

Толстой Л.Н. Педагогические сочинения / Л.Н. Толстой. — 2-е изд., доп. — М. : Учпедгиз, 1953. — 441 с.

Український педагогічний енциклопедичний словник. Видання друге, доповнене й виправлене. — Рівне : Волинські обереги, 2011. — 552 с.

Downloads


Abstract views: 213

Published

2015-04-15

How to Cite

Чумак, Л. В. (2015). ІНТЕГРАТИВНИЙ ФЕНОМЕН ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, (21). Retrieved from https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/36

Issue

Section

Педагогічна інноватика