Уміння доводити власну думку в процесі розвитку критичного мислення молодших школярів
Анотація
У статті висвітлено особливості понять «вміння», «знання», «навички», «критичне мислення».
Проаналізовано праці вітчизняних і зарубіжних науковців, педагогів-практиків; запропоновано
рекомендації вчителям та практичні поради батькам щодо вміння доводити власну думку.
Автор обґрунтовує значущість застосування в освітньому процесі початкової школи інтер-
активних технологій та стратегій навчання, узагальнює думки дослідників про те, що уроки
для початківців будуть цікавими лише тоді, коли приділятиметься значна увага розвитку кри-
тичного мислення, творчості, де кожна дитина буде головним актором і тільки від її дій залежа-
тиме подальший хід уроку
Завантаження
Посилання
Андрєєв В.І. Педагогіка: Навчальний курс для творчого саморозвитку. 2-ге вид. К.: Центр інно-
ваційних технологій, 2000.
Баєв Б.Ф. Психологія навчання. К., 1994. С. 59–61.
Бех І.Д. Виховання особистості. Кн. 2: Особистісно орієнтований підхід: наук.-практич. засади.
К.: Либідь, 2003. 342 с.
Бойко А.М. Виховні суб’єкт-суб’єктні відносини вчителів і учнів як основа модернізації освітньої
галузі України // Початкова школа. 2004. № 4. С. 4–8.
Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: підруч. К.: Академвидав, 2012. 352 с.
Крайг Г. Психологія розвитку. Спб.: Пітер, 2000. 922 с.: іл. (Серія «Майстри психології»).
Мелешко В., Мельник Ю. Формування логічних умінь як компонента алгоритмічної культури
молодших школярів // Початкова школа. 2006. № 11. С. 55–58.
Пометун О.І. Методика розвитку критичного мислення на уроках історії // Історія і суспільствознавство
в школах України: теорія та методика навчання. 2012. № 2. С. 3–7.
Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: наук.-метод. посіб. / Пометун О.І.
та ін. К.: А.С.К., 2006. 192 с.
Розвиток критичного мислення на уроках інформатики. URL: http://www.rusnauka.com/7_
NMIW_2011/Pedagogica/5_78583.doc.htm
Савченко О.Я. Дидактика початкової освіти: підруч. К.: Грамота, 2012. 504 с.
Терно С.О. Теорія розвитку критичного мислення (на прикладі навчання історії): [посіб.
для вчителя]. Запоріжжя: Запорізький нац. ун-т, 2011. 105 с.
Шарко В.Д. Сучасний урок: технологічний аспект: посіб. для вчителів і студентів. К., 2006. 220 с.
Шиян Н.І., Самусенко Ю.В. Використання блочно-модульної системи навчання в школах ново-
го типу // Організація навчально-виховного процесу в середніх загальноосвітніх закладах ново-
го типу: досягнення, проблеми, перспективи: мат-ли Всеукраїнської наук.-практич. конференції.
Полтава, 1996. С. 333–334.