Реалізація компетентнісного підходу у формуванні комунікативної культури майбутніх фахівців

Автор(и)

  • Майа Михайлівна Галицька Київський університет імені Бориса Грінченка

Ключові слова:

компетентність, компетенція, комунікативна компетентність, комунікативна культура, компетентнісний підхід

Анотація

У статті окреслено компетентнісний підхід в освіті, у якому системоутворювальною освітньою метою визнають формування у молодого покоління здатності до ефективної дії; проаналізовано зміст понять «компетентність» та «компетенція», показано, що в науковій літературі існують різні тлумачення цих понять, хоча іноді вони ототожнюються; визначено складові комунікативної компетентності майбутніх фахівців: іншомовна комунікативна компетенція; професійна компетенція; стратегічна та соціальна компетенції.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Майа Михайлівна Галицька, Київський університет імені Бориса Грінченка

старший науковий співробітник науково-дослідної лабораторії освітології Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук.

Посилання

Афанасьев В.Г. Функциональная неграмотность и профессиональная некомпетентность как факторы риска современной цивилизации / В.Г. Афанасьев. — Л. : НИИ НОВ, 1992. — 60 с.

Бібік Н.М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування / Н.М. Бібік // Компетентісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під. заг. ред. О.В. Овчарук. — К. : «К.І.С.», 2004. — С. 47–53.

Бодалев А.А. Психология новой эры: компетентность или безпомощность [Электронный ресурс] / А.А. Бодалев. — Режим доступа : http://psy.1september.Ru/2001/47/45.htm

Большой толковый словарь иностранных слов [в 3 томах] / Сост. М.А. Надель-Червинская, П.П. Червинский. — Ростов-на-Дону : Феникс, 1995. — Т. 2. — 544 с.

Ворошилов В.В. Проектирование в системе повышения квалификации работников образования (на материале деятельности Пермского областного ИПКРО) / В.В. Ворошилов. — Пермь, 1999. — 56 с.

Зимняя И.А. Психология обучения иностранным языкам в школе / И.А. Зимняя. — М. : Просвещение, 1991. — 219 с.

Козак С.В. Формування іномовної комунікативної компетенції майбутніх фахівців морського флоту : Автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Південноукраїнський державний педагогічний ун-т ім. К.Д. Ушинського / С.В. Козак. — О., 2001. — 20 с.

Коллектив. Личность. Общение: словарь социально-сихологических понятий / Под ред. Е.С. Кузьмина и В.Е. Семенова. — Л. : Лениздат, 1988. — С. 54.

Краткий психологический словарь / Под ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. — М. : Политиздат, 1985. — С. 156.

Макаренко С.С. Психологічні умови розвитку комунікативної компетентності учителя : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / С.С. Макаренко. — К., 2001. — 180 с.

Малиновська Г.В. Особливості формування іншомовної комунікативної компетенції майбутнього економіста в процесі його професійної підготовки / Г.В. Малиновська // Педагогіка і психологія професійної освіти. Науково-методичний журнал. — 2002. — № 5. — С. 108–117.

Мижериков В.А. Введение в педагогическую профессию: Учебное пособие для студентов / В.А. Мижериков, М.Н. Ермоленко — М., 1999. — 288 с.

Новий тлумачний словник української мови [у 3 томах] / Уклад. В.В. Яременко, О.М. Сліпушко. — К. : Аконіт, 2003. — Т. 1. — 926 с.

Ожегов С.И. Словарь русcкого языка / С.И. Ожегов. — М. : Русский язык, 1984. — 798 с.

Словник української мови: в 10 т. — К. : Наукова думка, 1973. — Т. 4. — 1624 с.

Семиченко В.А. Концепция целостности и ее реализация в профессиональной подготовке будущих учителей (психолого-педагогический аспект) : дис. ...д-ра психол. наук / В.А. Семиченко. — К., 1992. — 432 с.

Чошонов М.А. Гибкая технология проблемно-модульного обучения: Методическое пособие / М.А. Чошонов. — М. : Народное образование, 1996 — 160 с.

Downloads


Переглядів анотації: 210

Опубліковано

2016-04-15

Як цитувати

Галицька, М. М. (2016). Реалізація компетентнісного підходу у формуванні комунікативної культури майбутніх фахівців. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (24). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/73

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ