Зміст і структура професійних компетентностей майбутнього вчителя-логопеда

Автор(и)

  • Олена Валеріївна Мартинчук Київський університет імені Бориса Грінченка

Ключові слова:

компетентнісний підхід, загальні і фахові компетентності, вчитель-логопед, інклюзивна освіта, діти з порушеннями психофізичного розвитку

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність розроблення освітніх програм підготовки майбутніх вчителів-логопедів на основі компетентнісного підходу; визначено нагальну суспільну потребу у фахівцях корекційної освіти, здатних здійснювати на високому професійному рівні різні види діяльності як в умовах спеціальних закладів освіти, так і в загальноосвітньому просторі. У статті запропоновано зміст і структуру професійних компетентностей випускника, які покладено в основу нових освітніх програм для напряму підготовки / спеціальності «Корекційна освіта (логопедія)» з додатковою спеціальністю «Інклюзивна / інтегрована освіта» освітнього ступеня бакалавра і освітнього ступеня магістра. Подано опис фахових компетентностей, які мають бути сформовані у студента після опанування бакалаврської і магістерської програм. На основі проведеного аналізу науково-літературних джерел та власних наукових розвідок представлено загальну структуру професійної компетентності бакалавра і магістра корекційної освіти. Значна увага у статті приділена висвітленню сутності поняття «професійна компетентність учителя-логопеда у сфері інклюзивного навчання» як інтегральної якості особистості майбутнього вчителя-логопеда.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олена Валеріївна Мартинчук, Київський університет імені Бориса Грінченка

завідувач кафедри спеціальної психології, колекційної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педаго-
гічних наук, доцент.

Посилання

Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс] // Закон від 01.07.2014 р. № 1556–VII. — Режим доступу : http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» [Електронний ресурс] // Закон від 5 червня 2014 р. № 1324. — Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1324-18

Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. — Випуск 80. Соціальні послуги [Електронний ресурс] / Наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 14.10.2005 р., № 324. — Режим доступу : http://uazakon.com/big/text798/pg1.htm

Національний класифікатор професій ДК 003:2010 [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.dk003.com/

Мартинчук О.В. Компетентнісний підхід до професійної підготовки вчителів-дефектологів для забезпечення освітньої інтеграції дітей з порушеннями психофізичного розвитку / О.В. Мартинчук // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. — Серія 19. — Корекційна педагогіка та спеціальна психологія // Зб. наук. праць. — К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. — № 24. — С. 256–270.

Мартинчук О.В. Стратегічні орієнтири удосконалення фахової підготовки вчителів-логопедів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання / О.В. Мартинчук // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічна наука). Збірник наукових праць. — Вип. 4. — Кам’янець-Подільський : Медобори–2006, 2014. — С. 225–234.

Мартинчук О.В. Компетентнісний підхід як концептуальна основа оновлення змісту підготовки майбутніх логопедів до роботи в умовах інклюзивного навчання / О.В. Мартинчук // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. — Серія 19. — Корекційна педагогіка та спеціальна психологія // Зб. наук. праць. — К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. — Вип. 26. — С. 138–143.

Мартинчук О.В. Сутність поняття і зміст професійної компетентності фахівців у сфері інклюзивного навчання дітей з тяжкими порушеннями мовлення / О.В. Мартинчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. — Серія 19. — Корекційна педагогіка та спеціальна психологія // Зб. наукових праць. — К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. — Вип. 28. — С. 130–136.

Мартинчук О.В. Студентоцентрований підхід до підготовки фахівців до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічна наука). Збірник наукових праць. — Вип. 5. — Кам’янець-Подільський : Медобори–2006, 2015. — С. 168–182.

Про затвердження Національної рамки кваліфікацій [Електронний ресурс] / Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1341. — Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF

Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року [Електронний ресурс] // Указ Президента України від 25.06.2013 р. № 344/2013. — Режим доступу : http://osvita.ua/legislation/other/36322/

Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти : монографія / Ю.М. Рашкевич. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. — 168 с.

Специальная педагогика : в 3 томах : учебное пособие для студ. / Н.М. Назарова, Л.И. Аксёнова, Т.Г. Богданова, С.А. Морозов; под. ред. Н.М. Назаровой. — Т. 2. Общие основы специальной педагогики. — М. : Академия, 2008. — 352 с.

Шеремет М.К. Підготовка корекційних педагогів у вищих навчальних закладах // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка / За ред. О.В. Гаврилова, В.І. Співака. — Вип. XVII у двох частинах, частина 1. Серія: соціально-педагогічна. — Кам’янець-Подільський : Медобори–2006, 2011. — 368 с.

EBSCOhost: [е-ресурси Київського університету імені Бориса Грінченка]. — Режим доступу : http://search.ebscohost.com/

Reference Points for the Design and Delivery of Degree Programmes in Education [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://unideusto.org/tuningeu/images/stories/Publications/Education_brochure.pdf

Th e European Higher Education Area. Joint Declaration of the European Ministers of Education (Bologna Declaration). Bologna, Italy, 19 June 1999. [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.ehea.info/ Uploads/about/BOLOGHA_DECLARATION1.pdf

URL. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.unideusto.org/tuningeu/publications.html

Downloads


Переглядів анотації: 844

Опубліковано

2016-04-15

Як цитувати

Мартинчук, О. В. (2016). Зміст і структура професійних компетентностей майбутнього вчителя-логопеда. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (24). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/78

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ