ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ЛІТЕРАТУРИ З ІСТОРІЇ у 20-ті рр. ХХ ст.

Authors

  • Володимир Станіславович Бугрій Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, завідувач кафедри історії України

Keywords:

зміст освіти, навчальна література, підручник з історії, підручник із суспільствознавства

Abstract

Стаття присвячена дослідженню тенденцій розвитку змісту шкільної навчальної літератури з історії у 20-ті рр. ХХ ст. У процесі аналізу встановлено, що провідними тенденціями були: відмова від підручників, у змісті яких відображалася пропаганда релігійно-монархічних ідей, заміна їх на підручники, збудовані на марксистській концепції розуміння історії, з домінуванням у їх змісті питань економіки та класової боротьби; підпорядковування змісту вимогам ідейно-політичного виховання, посилення уваги до новітньої історії, політекономії, соціології за рахунок традиційних історичних курсів.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Володимир Станіславович Бугрій, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, завідувач кафедри історії України

доктор педагогічних наук, доцент

References

Арнаутов В. Суспільствознавство в школі соціального виховання / В. Арнаутов // Радянська освіта. — 1926. — № 7. — С. 1–9.

Беллярминов И. Курс всеобщей истории / И. Беллярминов. — СПб, 1902. — 290 с.

Вольфсон М. Очерки обществоведения / М. Вольфсон. — М. ; Пг. : Госиздат, 1923. — 480 с.

Держархів Сумської області, ф. Р-1747, оп. 1, спр. 2, арк. 143–151.

Держархів Сумської області, ф, Р-4563, оп. 1, спр. 263, арк. 9.

Єфименко О. Історія українського народу / О. Єфименко. — Вип. І і ІІ. — Х. : ДВУ, 1922. — 196 с.

Єфименко О. Початковий підручник українсько-московської історії / О. Єфименко. — Х. : Видво «Союз», 1919. — 90 с.

Замысловская Е. Учебник истории / Е. Замысловская. — М ; Пг., 1923. — 152 с.

Історія української школи і педагогіки. Хрестоматія. — К. : Знання, 2005. — 767 с.

Підручник суспільствознавства. Історія. 6-й рік навчання. — Х. ; О. : Радянська школа, 1931. — 192 с.

Покровский М. Русская история в самом сжатом очерке / М. Покровский. — Ч. 1–2. — М. : ГИЗ, 1920. — 224 с.

Рожков Н. Учебник истории всеобщей и русской. Для второй ступени единой трудовой школы / Н. Рожков. — М. : Госиздат, 1922. — Вып. III. Новая история. — 92 с.

Трахтенберг О. Фазы общественного развития. (Учебное пособие для школ I–II ступени) / О. Трахтенберг, А. Гуковский. — М. ; Л. : Госиздат, 1929. — 148 с.

Центральний державний архів вищих органів державної влади і управління України, ф. 166, оп. 7, спр. 667, арк. 82–84.

Ющенко Г. Доба торговельного капіталу. Підручник по робочій бібліотеці учня / Г. Ющенко. — Х. : Держвидав, 1930. — 206 с.

Ющенко Г. Середньовіччя. Робоча книжка із всесвітньої історії / Г. Ющенко. — Х. : Держвидав, 1930. — 131 с.

Яворський М. Коротка історія України / М. Яворський. — Х. : ДВУ, 1924. — 140 с.

Downloads


Abstract views: 180

Published

2015-04-16

How to Cite

Бугрій, В. С. (2015). ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ЛІТЕРАТУРИ З ІСТОРІЇ у 20-ті рр. ХХ ст. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, (22). Retrieved from https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/51

Issue

Section

Історія вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки