ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ЛІТЕРАТУРИ З ІСТОРІЇ у 20-ті рр. ХХ ст.

Автор(и)

  • Володимир Станіславович Бугрій Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, завідувач кафедри історії України

Ключові слова:

зміст освіти, навчальна література, підручник з історії, підручник із суспільствознавства

Анотація

Стаття присвячена дослідженню тенденцій розвитку змісту шкільної навчальної літератури з історії у 20-ті рр. ХХ ст. У процесі аналізу встановлено, що провідними тенденціями були: відмова від підручників, у змісті яких відображалася пропаганда релігійно-монархічних ідей, заміна їх на підручники, збудовані на марксистській концепції розуміння історії, з домінуванням у їх змісті питань економіки та класової боротьби; підпорядковування змісту вимогам ідейно-політичного виховання, посилення уваги до новітньої історії, політекономії, соціології за рахунок традиційних історичних курсів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Володимир Станіславович Бугрій, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, завідувач кафедри історії України

доктор педагогічних наук, доцент

Посилання

Арнаутов В. Суспільствознавство в школі соціального виховання / В. Арнаутов // Радянська освіта. — 1926. — № 7. — С. 1–9.

Беллярминов И. Курс всеобщей истории / И. Беллярминов. — СПб, 1902. — 290 с.

Вольфсон М. Очерки обществоведения / М. Вольфсон. — М. ; Пг. : Госиздат, 1923. — 480 с.

Держархів Сумської області, ф. Р-1747, оп. 1, спр. 2, арк. 143–151.

Держархів Сумської області, ф, Р-4563, оп. 1, спр. 263, арк. 9.

Єфименко О. Історія українського народу / О. Єфименко. — Вип. І і ІІ. — Х. : ДВУ, 1922. — 196 с.

Єфименко О. Початковий підручник українсько-московської історії / О. Єфименко. — Х. : Видво «Союз», 1919. — 90 с.

Замысловская Е. Учебник истории / Е. Замысловская. — М ; Пг., 1923. — 152 с.

Історія української школи і педагогіки. Хрестоматія. — К. : Знання, 2005. — 767 с.

Підручник суспільствознавства. Історія. 6-й рік навчання. — Х. ; О. : Радянська школа, 1931. — 192 с.

Покровский М. Русская история в самом сжатом очерке / М. Покровский. — Ч. 1–2. — М. : ГИЗ, 1920. — 224 с.

Рожков Н. Учебник истории всеобщей и русской. Для второй ступени единой трудовой школы / Н. Рожков. — М. : Госиздат, 1922. — Вып. III. Новая история. — 92 с.

Трахтенберг О. Фазы общественного развития. (Учебное пособие для школ I–II ступени) / О. Трахтенберг, А. Гуковский. — М. ; Л. : Госиздат, 1929. — 148 с.

Центральний державний архів вищих органів державної влади і управління України, ф. 166, оп. 7, спр. 667, арк. 82–84.

Ющенко Г. Доба торговельного капіталу. Підручник по робочій бібліотеці учня / Г. Ющенко. — Х. : Держвидав, 1930. — 206 с.

Ющенко Г. Середньовіччя. Робоча книжка із всесвітньої історії / Г. Ющенко. — Х. : Держвидав, 1930. — 131 с.

Яворський М. Коротка історія України / М. Яворський. — Х. : ДВУ, 1924. — 140 с.

Downloads


Переглядів анотації: 180

Опубліковано

2015-04-16

Як цитувати

Бугрій, В. С. (2015). ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ЛІТЕРАТУРИ З ІСТОРІЇ у 20-ті рр. ХХ ст. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (22). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/51

Номер

Розділ

Історія вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки