ТАКСОНОМІЯ ТИПІВ ПРОФЕСІЙНОЇ РЕФЛЕКСІЇ ПЕДАГОГА: МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ КОНТЕКСТ
Ключові слова:
рефлексія, професійна рефлексія педагога, функції професійної рефлексії педагога, таксономія типів професійної рефлексії педагога, принцип міждисциплінарностіАнотація
У статті обґрунтовано значущість рефлексії як вагомої професійної якості педагога. Наведено складові рефлексії, з’ясовано її синтетичний характер. На основі реалізації принципу міждисциплінарності розглянуто філософське тлумачення рефлексії. Проаналізовано психологічне трактування рефлексії в аспекті провідних напрямів її дослідження, функцій та сфер її реалізації. Доведено, що філософське та психологічне розуміння рефлексії акумулюється в її педагогічному трактуванні. Обґрунтовано сукупну таксономію типів професійної рефлексії педагога, яка є міждисциплінарним синтезом її філософських і психологічних аспектів.