ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ НАВИЧОК ХХІ СТОЛІТТЯ ПРИ РОЗВ’ЯЗУВАННІ ГЕОМЕТРИЧНИХ ЗАДАЧ НА ПОБУДОВУ

Автор(и)

  • М. М. Астаф"єва Київський університет імені Бориса Грінченка
  • В. В. Прошкін
  • С. С. Радченко

Ключові слова:

геометрія, задачі на побудову, навички ХХІ століття, педагогічна технологія, учні, формування

Анотація

У статті доведено, що формування в учнів навичок ХХІ ст., зокрема їхнього ключового складника, — критичного мислення, може здійснюватися за допомогою технологічного підходу як провідного напряму сучасного наукового пізнання. Зазначено, що геометричні задачі на побудову можуть слугувати ефективним інструментарієм для формування якісного мислення та іншихважливих навичок ХХІ ст. Обрано алгоритм створення технології формування в учнів навичок ХХІ ст. у процесі розв’язування геометричних задач на побудову: визначення мети, завдань, методологічних засад, принципів технології; моделювання змісту, форм, методів та засобів формування навичок ХХІ ст.; діагностика кінцевого рівня сформованості досліджуваного фено-
мену. Реалізацію зазначених складових здійснено поетапно: цільовий (містить мету, методологічні засади, принципи, діагностику); змістово-процесуальний (упровадження змісту, формта методів, засобів навчання); контрольно-оцінювальний (перевірка отриманих результатів). Багатокритеріальну оцінку рівня критичного мислення проведено методами теорії нечітких множин і відображено за допомогою термів лінгвістичної змінної «Критичне мислення».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Астряб О.М. Методика розв’язування задач на побудову / О.М. Астряб. — К. : Рад. шк., 1968. — 386 с.

Завдання та відповіді тесту ЗНО з математики 2016 року [Електронний ресурс]. — Режим доступу http://osvita.ua/test/answers/51309/

Запитання і завдання діагностичного тесту для визначення рівня критичного мислення [Електронний ресурс]. — Режим доступу : https://goo.gl/forms/NXGuJSMST l9PdHOn1

Зязюн І.А. Освітні парадигми та педагогічні технології у вимірах філософії освіти / І.А. Зязюн //

Наук. вісник Миколаїв. держ. ун-ту. — 2011. — Вип. 1.33. — С. 22–27. — (Серія «Педагогічні науки»).

Луценко Е.Л. Адаптация теста критического мышления Л. Старки / Е.Л. Луценко // Вісник Харк. нац. ун-ту ім. В.Н. Каразіна. — 2014. — № 1110. — С. 65–70. — (Серія «Психологія»).

Офіційний звіт про проведення в 2016 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів

навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти [Електронний ресурс]. — Режим

доступу : http://testportal.gov.ua/fi les/report s/ZVIT_ZNO_2016_Tom_1.pdf

Сисоєва С.О. Педагогічні технології: коротка характеристика сутнісних ознак / С.О. Сисоєва //

Педагогічний процес: теорія та практика. — 2006. — № 2. — С. 127–131.

Сластенин В.А. Педагогика : учеб. пособ. для студ. высш. пед. учеб. заведений / В.А. Сластенин,

И.Ф. Исаев, Е.Н. Шиянов ; под ред. В.А. Сластенина. — М. : Изд. центр «Академия», 2002. —

с.

Paul Richard W. Critical Th inking: What Every Person Needs to Survive in a Rapidly Changing World /

Richard W. Paul // Rohnert Park, CA: Center for Critical Th inking and Moral Critique, Sonoma State Univ,

— 575 р.

Jiangyue Gu. Preparing students with 21st century skills: integrating scientifi c knowledge, skills and

epistemic beliefs in middle school science curricula [Електронний ресурс] / Gu Jiangyue, R. Brian //

Emerging technologies for STEAM education. — DOI: 10.1007/978-3-319-02573-5_3.

Downloads


Переглядів анотації: 196

Опубліковано

2018-02-04

Як цитувати

Астаф"єва М. М., Прошкін, В. В., & Радченко, С. С. (2018). ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ НАВИЧОК ХХІ СТОЛІТТЯ ПРИ РОЗВ’ЯЗУВАННІ ГЕОМЕТРИЧНИХ ЗАДАЧ НА ПОБУДОВУ. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (28). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/186

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІКИ