Компетентнісний підхід у професійній підготовці фахівців фізичного виховання
Ключові слова:
Європейська рамка кваліфікацій, Національна рамка кваліфікацій, професійні стандарти, студентоцентроване навчання, компетентністьАнотація
У статті проаналізовано запровадження нової парадигми навчання Європейського простору вищої освіти — студентоцентрованого навчання. В основу навчання покладено компетентнісний підхід до побудови та реалізації освітніх програм. Структура Європейської рамки кваліфікацій взята за основу для розробки та прийняття Національної рамки кваліфікацій. У статті визначено, що законодавчо в Україні закріплено 8-ми ступеневу модель Національної рамки кваліфікацій. Автор розглядає два види компетентностей: академічні (фахові) компетентності та загальні компетентності. Розкриває зміст професійної компетентності фахівців фізичного виховання (інваріантні та варіативні).Завантаження
Посилання
Байденко В.И. Модернизация профессионального образования: современный этап / Владимир Иванович Байденко. — М. : Просвещение, 2002. — 233 с.
Баловсяк Н. Структура та зміст інформаційної компетентності майбутнього спеціаліста [Електронний ресурс]. — Режим доступу : www.management.com.ua/strategy/str100.html
Воробйов М.І. Практика в системі фізкультурної освіти : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / М.І. Воробйов, Т.Ю. Круцевич. — К. : НУФВСУ, Олімпійська література, 2014. — 192 с.
Голубенко О. Національна рамка кваліфікацій у контексті європейських перетворень освітнього простору / О. Голубенко, Т. Морозова // Вища школа. — 2009. — № 3. — С. 44–56.
Деркач А.А. Акмеологические основы развития профессионализма / А.А. Деркач. — М. : Воронеж, 2004. — 253 с.
Деркач А.А. Акмеология в вопросах и ответах: Учебн. пособие / А.А. Деркач, Е.В. Селезнева. — М. : Издательство Московского психолого-социального института; Воронеж : Издательство НПО «МОДЭК», 2007. — 248 с.
Диба Т.Г. Професійні компетенції та компетентності вчителя фізичної культури / Т.Г. Диба, В.М. Туманова // Фізична культура і спорт у сучасному суспільстві: досвід, проблеми, рішення (у циклі Анохінських читань) : матер. Міжнарод. наук.-практ. конф., 31 жовт. 2014 р. / МОН України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка ; за заг. ред. Огнев’юка В.О. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. — С. 5–12.
Закон України «Про вищу освіту» (№ 1556–VII від 01.07.2014) [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2984-14
Закон України «Про систему професійних кваліфікацій» (06.09.2012 № 5199–VI) [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://allsecurity.info/attachments/article/254/UK.zakon_5199-VI_06.09.2012.pdf
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики [колективна монографія] / Під. заг. ред. О.В. Овчарук. — К. : «К.І.С.», 2004. — 112 с.
Краевский В.В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах / В.В. Краевский, А.В. Хуторской // Педагогика. — 2003. — № 3. — С. 3–10.
Луговий В.І. Міжнародні й національні стандартні класифікації освіти: концепція і реалізація / В.І. Луговий, Ж.В. Таланова // Вісн. НАПН України. — 2013. — № 1. — С. 15–25.
Митник М.М. Професійна компетентність вчителя як загальна умова педагогічної діяльності / М.М. Митник // Професійні компетенції та компетентності вчителя (Матеріали регіонального науково-практичного семінару). — Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. — 188 с.
Омельяненко І.О. Теоретичні основи компетентнісного підходу щодо підготовки вчителя фізичної культури / Професійні компетенції та компетентності вчителя. (Матеріали регіонального науково-практичного семінару). — Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. — 188 с.
Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти : монографія / Ю.М. Рашкевич. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. — 168 с.
Рашкевич Ю.М. Класифікація освіти в контексті запровадження Національної рамки кваліфікацій і 3-го циклу навчання / Ю.М. Рашкевич, С.К. Андрейчук // Педагогіка і психологія / Вісник НАПН України. — 2013. — № 1. — С. 36–42.
Руководство по использованию ECTS [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://lpehea.in.ua/rozvitok-iepvo/1na-shlyahu-do-ievropeyskogo-prostoru-vishchoyi-osviti-2020
Cendrowski Z. Będę żył 107 lat. Agencja Promo-Lider, Warszawa. — 1996. — s. 165
Rychen D. C., Salganik L.H. Key Competencies for Successful Life and Well-Functioning Society. — OECD : Hogrefe and Huber, 2003. — 224 p.