Компетентнісний підхід у професійній підготовці фахівців фізичного виховання

Автор(и)

  • Тетяна Григорівна Диба Київський університет імені Бориса Грінченка

Ключові слова:

Європейська рамка кваліфікацій, Національна рамка кваліфікацій, професійні стандарти, студентоцентроване навчання, компетентність

Анотація

У статті проаналізовано запровадження нової парадигми навчання Європейського простору вищої освіти — студентоцентрованого навчання. В основу навчання покладено компетентнісний підхід до побудови та реалізації освітніх програм. Структура Європейської рамки кваліфікацій взята за основу для розробки та прийняття Національної рамки кваліфікацій. У статті визначено, що законодавчо в Україні закріплено 8-ми ступеневу модель Національної рамки кваліфікацій. Автор розглядає два види компетентностей: академічні (фахові) компетентності та загальні компетентності. Розкриває зміст професійної компетентності фахівців фізичного виховання (інваріантні та варіативні).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Тетяна Григорівна Диба, Київський університет імені Бориса Грінченка

завідувач кафедри фізичної культури та спортивної майстерності Гуманітарного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат наук з фізичного виховання, доцент.

Посилання

Байденко В.И. Модернизация профессионального образования: современный этап / Владимир Иванович Байденко. — М. : Просвещение, 2002. — 233 с.

Баловсяк Н. Структура та зміст інформаційної компетентності майбутнього спеціаліста [Електронний ресурс]. — Режим доступу : www.management.com.ua/strategy/str100.html

Воробйов М.І. Практика в системі фізкультурної освіти : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / М.І. Воробйов, Т.Ю. Круцевич. — К. : НУФВСУ, Олімпійська література, 2014. — 192 с.

Голубенко О. Національна рамка кваліфікацій у контексті європейських перетворень освітнього простору / О. Голубенко, Т. Морозова // Вища школа. — 2009. — № 3. — С. 44–56.

Деркач А.А. Акмеологические основы развития профессионализма / А.А. Деркач. — М. : Воронеж, 2004. — 253 с.

Деркач А.А. Акмеология в вопросах и ответах: Учебн. пособие / А.А. Деркач, Е.В. Селезнева. — М. : Издательство Московского психолого-социального института; Воронеж : Издательство НПО «МОДЭК», 2007. — 248 с.

Диба Т.Г. Професійні компетенції та компетентності вчителя фізичної культури / Т.Г. Диба, В.М. Туманова // Фізична культура і спорт у сучасному суспільстві: досвід, проблеми, рішення (у циклі Анохінських читань) : матер. Міжнарод. наук.-практ. конф., 31 жовт. 2014 р. / МОН України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка ; за заг. ред. Огнев’юка В.О. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. — С. 5–12.

Закон України «Про вищу освіту» (№ 1556–VII від 01.07.2014) [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2984-14

Закон України «Про систему професійних кваліфікацій» (06.09.2012 № 5199–VI) [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://allsecurity.info/attachments/article/254/UK.zakon_5199-VI_06.09.2012.pdf

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики [колективна монографія] / Під. заг. ред. О.В. Овчарук. — К. : «К.І.С.», 2004. — 112 с.

Краевский В.В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах / В.В. Краевский, А.В. Хуторской // Педагогика. — 2003. — № 3. — С. 3–10.

Луговий В.І. Міжнародні й національні стандартні класифікації освіти: концепція і реалізація / В.І. Луговий, Ж.В. Таланова // Вісн. НАПН України. — 2013. — № 1. — С. 15–25.

Митник М.М. Професійна компетентність вчителя як загальна умова педагогічної діяльності / М.М. Митник // Професійні компетенції та компетентності вчителя (Матеріали регіонального науково-практичного семінару). — Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. — 188 с.

Омельяненко І.О. Теоретичні основи компетентнісного підходу щодо підготовки вчителя фізичної культури / Професійні компетенції та компетентності вчителя. (Матеріали регіонального науково-практичного семінару). — Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. — 188 с.

Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти : монографія / Ю.М. Рашкевич. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. — 168 с.

Рашкевич Ю.М. Класифікація освіти в контексті запровадження Національної рамки кваліфікацій і 3-го циклу навчання / Ю.М. Рашкевич, С.К. Андрейчук // Педагогіка і психологія / Вісник НАПН України. — 2013. — № 1. — С. 36–42.

Руководство по использованию ECTS [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://lpehea.in.ua/rozvitok-iepvo/1na-shlyahu-do-ievropeyskogo-prostoru-vishchoyi-osviti-2020

Cendrowski Z. Będę żył 107 lat. Agencja Promo-Lider, Warszawa. — 1996. — s. 165

Rychen D. C., Salganik L.H. Key Competencies for Successful Life and Well-Functioning Society. — OECD : Hogrefe and Huber, 2003. — 224 p.

Downloads


Переглядів анотації: 350

Опубліковано

2016-04-15

Як цитувати

Диба, Т. Г. (2016). Компетентнісний підхід у професійній підготовці фахівців фізичного виховання. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (24). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/75

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ