ФОРМУВАННЯ МОВНИХ ПОНЯТЬ В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ (10–11 КЛАСИ)
Keywords:
морфологія, навички ХХІ століття, граматична система української мови, іменні частини мови, службові частини мови, мовне поняття, граматична категоріяAbstract
У статті обґрунтовано проблему формування мовних понять учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Проаналізовано різні концепції і підходи щодо тлумачення мовних понять, зосереджено увагу на провідній необхідності у підготовці грамотної людини з належним рівнем лінгвістичної компетентності, заснованої на системі знань про мову. Подано систему вправ, спрямовану на формування мовних понять в учнів старших класів у процесі систематизації та узагальнення знань з морфології.
Downloads
References
Войшвилло Е.К. Понятие как форма мышления: логико-гносеологический анализ / Е.К. Войшвилло. — М. : Изд-во МГУ, 1989. — 239 с.
Дика Н.М. Робота з учнями старшої школи над лінгвістичними поняттями: вивчення складнопідрядного речення / Н.М. Дика // Педагогічний процес: теорія і практика. — 2015. — № 5–6
(50–51). — С. 37–42.
Львов М.Р. Словарь-справочник по методике русского язика : учеб. пособ. для студ. пед. ин-тов / Михаил Ростиславович Львов. — М. : Просвещение, 1988. — 240 с.
Мацько Л.І. Українська мова в освітньому просторі : навч. посіб. для студ. філол. освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» / Л.І. Мацько. — К. : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2009. — 607 с.
Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / кол. авт. за ред.: М.І. Пентилюк: М.І. Пентилюк, С.О. Караман, О.В. Караман та ін. — К. : Ленвіт, 2004. — 400 с.
Омельчук С.А. Навчання морфології української мови на засадах дослідницького підходу: теорія і практика : [монографія] / С.А. Омельчук. — К. : Генеза, 2014. — 368 с.